Vanaf 12 mei paspoort, rijbewijs en uittreksel aanvragen alleen op afspraak

Misschien heeft u wel eens gebruik gemaakt van de vrije inloop op maandagmorgen? Wij merken dat mensen tijdens deze vrije inloop steeds langer moeten wachten vanwege de drukte. Deze drukte komt vooral door de paspoortpiek. We verwachten dat het de komende maanden alleen maar drukker wordt en de wachttijden toenemen. Op de dagen dat wij werken op afspraak is dat kans dat u moet wachten juist klein. Inwoners komen dan namelijk beter verspreid binnen.

Vanaf 12 mei werken we bij Burgerzaken alleen nog op afspraak

Om lange wachttijden te voorkomen, werken we vanaf maandag 12 mei alleen nog op afspraak bij de afdeling Burgerzaken. De vrije inloop op maandagochtend zonder afspraak komt dan te vervallen.

Afspraak maken

Het maken van een afspraak kan via onze website. Lukt het niet om via de website een afspraak in te plannen, dan kunt u ook telefonisch een afspraak maken via 045 5448383. Meestal kunt u de volgende werkdag al terecht.


Digitaal aanvragen

Steeds meer producten en diensten zijn ook digitaal te regelen. Dan is helemaal geen afspraak nodig. Denk bijvoorbeeld aan het verlengen van uw rijbewijs of het doorgeven van een verhuizing. De komende maanden wordt het aantal producten waarvoor dit mogelijk is verder uitgebreid. Op onze website ziet u per product of dienst wat de mogelijkheden zijn en wat u nodig heeft.


Waarvoor is geen afspraak nodig?

Voor het afhalen van uw reisdocument, rijbewijs, BEST-zakken of blauwe vuilniszakken heeft u geen afspraak nodig. Ook voor het vragen van informatie of advies kunt u zonder afspraak bij ons terecht. Tijdens openingstijden kunt u binnenlopen bij onze receptie. Kijk voor onze actuele openingstijden op www.simpelveld.nl